5 alimente sănătoase pe care nu trebuie să le elimini de la tine din farfurie

Alimentele grase au cea mai proasta reputatie. Le consideram, cel mai adesea, responsabile cu kilogramele noastre in plus. Dar nu e chiar asa. Stiai ca grasimile pe care le contin unele alimente sunt foarte bune pentru sanatate? Si chiar pentru silueta? Iata deci care sunt cele cinci alimente ce pot sa fie adaugate la tine in farfurie fara sa te culpabilizezi.

Apeleaza la fructul avocado pentru farfuria ta. Chiar daca acest fruct este unul dintre cele mai bogate- 169 de calorii pe 100 de grame, fata de 33 de calorii pe 100 de grame cum e capsuna, de exemplu, este si unul din cele mai bogate fructe in acizi grasi mononesaturati, acele grasimi bune care nu iti infunda arterele si care te ajuta chiar sa iti diminuezi nivelul de colesterol.

De asemenea, fructul avocado este remarcabil atunci cand vrei sa alungi senzatia de foame. Fibrele pe care le contine te pot ajuta sa te simti satul pe termen lung si nu te lasa sa rontati nesanatos intre mese. Este delicios in celebrul gucamole dar si alaturi de o paine prajita cu un strop de suc de lamaie.

Alimentele grase, care nu te lasa sa faci excese, oleaginoasele. Nuci, alune, migdale, fistic… sunt cele mai bune aliate ale tale. Chiar daca sunt destul de bogate in lipide, sunt la fel de bogate in acizi grasi polinesaturati. Mai ales omega 3 si 6 care sunt indispensabili pentru organism.

Mananca peste gras. Mizeaza pe pestele gras atunci cand vrei sa traiesi mai mult. Somonul, sardinele sau heringul prezente la tine in meniu pot limita aparitia maladiilor cardiovasculare. Acizii grasi omega 3 si grasimile nesaturate pe care le contin pot proteja foarte bine inima. Dar vin si cu proteine de calitate de care muschii au nevoie pentru a functiona asa cum trebuie. Si chiar si in cazul unui regim, nu ar trebui sa renunti la pestele gras, deoarece favorizeaza combustia de grasimi.

Uleiul de cocos, un aliment ideal pentru a gati. Uleiul de cocos este cel care iti permite sa variezi lipidele pe care le consumi. Este excelent pentru a inlocui uleiul de masline si in patiserie poate inlocui untul din prepararea prajiturilor.

Nu, nu toate varietatile de branza sunt grase. Oare cine a spus ca branza te face sa te ingrasi? Anumite idei preconcepute sunt atat de impamantanite, incat nu mai verificam daca chiar e asa. Branza nu ar trebui sa fie eliminata din alimentatie, ci doar consumata inteligent. Da, branza contine calorii dar nimeni nu te obliga sa inghiti intreg platoul de branza. Si poti alege sa te delectezi cu o branza mai light. Sunt bogate in calciu si bune pentru oase deci.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *