Cură detox de toamnă – 3 sfaturi pentru a reuși

Pentru a pastra beneficiile verii si pentru a incepe sezonul rece asa cum trebuie, nimic nu se compara cu o cura detox de toamna. Organismul nostru este programat sa auto-curete de 2 ori pe an- o data primavara si o data toamna.

Dara daca vrei sa dai o mana de ajutor organismului tau pentru a fi in plina forma si a infrunta asa cum trebuie noul anotimp, o cura detox este cea care te va ajuta sa « dai un restart » metabolismului si sa il stimulezi.

Pune-ti cele mai bune intrebari inainte de a incepe cura detox. O cura detox poate sa fie mai mult sau mai putin solicitanta. Pentru a gasi una pe masura ta, trebuie sa iti pui intrebarile potrivite inainte de a incepe:
– de ce vreau sa fac o cura detox?
– sanatatea mea de la ora actuala imi permite sa tin o cura detox?
– care este obiectivul meu?
– care este motivatia mea?

Raspunzand la toate aceste intrebari, vei reusi sa ai o idee mai buna cu privire la ceea ce astepti de la aceasta cura detox.

Ce tip de cura detox de toamna vrei sa alegi? Exista mai multe modalitati in care iti poti purifica corpul:
– postul intermitent, inspirat de stramosii nostri, care este o practica ce considera ca nu avem nevoie de 3 mese pe zi. Propune deci o perioada de 16 ore cu tot cu somn in care nu vom manca si una de 8 ore in care vom manca. Fiecare persoana il poate adapta dupa programul sau, capacitati si nevoi.
– sucurile detox verzi. Datorita calitatilor lor alcalinizante, sucurile verzi cu proprietati detox, permit reechilibrarea pH-ului din corp. Se pot consuma in cure de 3-5 zile sau se poate consuma un suc detox o zi intreaga pentru a se elimina excesele facute cu o zi inainte.
– monodietele, ce constau in consumarea unui singur si unic aliment- fructe de sezon, legume preparate pe aburi, quinoa, supe de legume verzi, compoturi de fructe, fara zahar si alte ingrediente nesanatoase.

Regleaza alimentatia in timpul curei. In timpul unei cure detox de toamna, este foarte important sa drenezi toate organele corpului. Si la fel de important este sa iti adaptezi mancarea pe plan calitativ si cantitativ. Iata de ce trebuie sa tii cont:
– evita produsele lactate.
– evita carnea rosie si alimentele mult prea grase.
– renunta la gluten, la dulce, la sare, la cafea si la ceaiul negru.
– mananca alimente crude sau usor fierte.
– consuma cat mai multe fructe si legume de sezon, de preferinta bio.
– uita de semi-preparate si prepara tu la tine acasa toate mesele cu cele mai sanatoase ingrediente.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?