Nutriție – 8 reflexe bune pentru a reechilibra flora intestinală

Intestinul nostru adaposteste miliarde de micro-organisme. Ansamblul acestor drojdii, bacaterii, virusi si ciuperci constituie flora noastra intestinala sau microbiota noastra intestinala, de care trebuie sa avem mare grija.

Iata deci care sunt cele 8 reflexe de care sa tii cont pentru a mentine un bun echilibru.

Un bun echilibru al florei intestinale este indispensabil pentru sanatatea noastra. Bogata in « bune bacterii » si diversificata, o microbiota intestinala echilibrata asigura un bun tranzit intestinal, amelioreaza sistemul imunitar si ar putea chiar sa diminueze stresul. Iar atunci cand bacteriile sunt dezechiibrate, nu ne confruntam doar cu balonari, diaree si constipatie.

Gata cu painea alba, traiasca painea integrala. Alege o paine cu maia, multicereale sau integrala, pentru aportul sau de fibre. In plus, painea integrala este cea care poate favoriza satietatea deci vom consuma mai putina paine decat cea alba, ai carei faiana este rafinata.

Foarte multe fructe si legume. Bogate in vitamine, saruri minerale si fibre, fructele si legumele sunt indispensabile pentru buna functionare a organismului si faciliteaza digestia. Trebuie sa fie consumate insa coaja, deoarece sunt foarte bogate in micronutrienti care vor fi foarte apreciati de catre microbiota noastra intestinala.

Legumele trebuie sa fie macar 150 de grame pe zi si fructele, macar unul pe zi. Fructele rosii si lamaia sunt cele mai bune atunci cand vrei sa ai grija si la aportul de zahar.

Gata cu excesul de carne. Consumul excesiv de carne poate sa duca la aparitia de toxine in timpul digestiei. Un lucru deloc bun pentru flora noastra intestinala. Se consuma deci carne cu moderatie.

Cereale integrale. Fata de cerealele rafinate, cerealele integrale au reusit sa isi pasterze stratul lor exterior intact, foarte bogat in fibre. Alege deci orezul si pastele integrale. Nu uita de quinoa, mei, de kamut, secara, de orz…

Traiasca iaurturile. Laptele fermentat contine bacterii care pot imbogati flora intestinala. Ne putem echipa chiar cu o iaurtiera si putem prepara la noi acasa iaurtul. Foarte simplu si foarte economic.

O alimentatie bogata in probiotice. Nutrientii din probiotice sunt de mare ajutor atunci cand vine vorba despre a proteja flora intestinala de bacterii patogene. Se regasesc in ceapa, usturoi, broccoli, sparanghel sau mango si mere.

Gandeste-te sa consimi si migdale, varza acra, kefir, sau peste gras, care pot favoriza echilibrul florei noastre intestinale. Nu ar trebui deci sa te privezi de ele.

Evita.. anumite medicamente sau alimente care pot dezechilibra microbiota intestinala. Limiteaza deci consumul de zahar si de alimente transformate, pesticidele prezente pe fructe si pe legume, dar si coonsumul de antibiotice si de anti-inflamatorii. Este foarte important sa elimini zaharul din alimentatie. Zaharul de masa si produsele derivate ar trebui sa fie consumate doar in mod ocazional.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *